Przedszkole Miejskie Nr 10 w Jaworznie
HARMONOGRAMY
Artykuły
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2024-2025
HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2024/2025
L.p |
Zadania |
Metody realizacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
1. |
Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
2. |
Opracowanie harmonogramu działań |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
3. |
,,Zdrowe przedszkolaki to my! – ubieganie się o Krajowy Certyfikat ŚSSPZ |
-zachęcanie rodziców do włączenia się w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków u dzieci i dorosłych
|
IX –VI |
Nauczyciele grup |
4. |
Realizacja tematów kompleksowych, prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi
|
– promowanie zdrowego stylu życia poprzez poszerzenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania się, ukazanie wartości zdrowia i potrzeby jego ochrony.
|
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
5. |
„Zagraj ze mną” |
-wzbogacanie pomocy dydaktycznych o gry tematycznie związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem dzieci |
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
6. |
„Zdrowy i bezpieczny przedszkolak” |
–pasowanie na przedszkolaka.
|
IX |
Nauczyciele grup |
7. |
Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych |
Udział w realizacji programów: - Mam apetyt na zdrowie - Czyściochowe przedszkole - „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci. - Czyste powietrze wokół nas
-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych organizowanych na terenie miasta: -,,Kim będę gdy dorosnę? – zawody związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem” „Jak wygląda witamina?” – konkurs na najładniejszy lampion z dyni - „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnychzawodach sportowych. -,,Tuwim dzieciom – Zdrowe wierszyki” – udział w konkursie recytatorskim |
IX –VI
X
II
IV
VI |
Nauczyciele grup |
8. |
„Zdrowie zaczyna się w głowie”
|
- cykliczne zajęcia grupowe z pedagogiem przedszkolnym. |
wg planu |
Nauczyciele grup |
9. |
,,Dzień Przedszkolaka na sportowo” |
– trening piłki nożnej z trenerem Górnika Jaworzno |
IX |
Nauczyciele grup |
10. |
,,Rola służb ratowniczych i znajomość telefonów alarmowych” |
– udział w miejskim projekcie Akademia Bezpieczeństwa |
X |
Nauczyciele grup |
11. |
,,Jak zapobiegać otyłości wśród dzieci?” |
– spotkanie z dietetykiem p. Justyną Bajgrowicz - Biegun |
XI |
Nauczyciele grup |
12. |
,,Fit książka kucharska”
|
– tworzenie książki kucharskiej wspólnie z dziećmi i ich rodzinami. |
wg planu |
Nauczyciele grup |
13. |
,,Zdrowy jadłospis” |
– wspólne układanie poniedziałkowego posiłku wraz z panią kucharką i intendentką |
1x w mies. |
Nauczyciele grup |
14. |
,,Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” |
– założenie w ogrodzie przedszkolnym ,,zdrowych grządek” |
III |
Nauczyciele grup |
15. |
„Ruch to zdrowie” Światowy Dzień Sportu |
-międzygrupowa olimpiada sportowa w ogrodzie przedszkolnym |
IV |
Nauczyciele grup |
16. |
,,Jak udzielić I pomocy?”
|
– spotkanie z ratownikiem medycznym |
IV |
Nauczyciele grup |
17. |
„Wyprawa po zdrowie”
|
– rajd pieszy w ramach obchodów Dni Radości |
VI |
Nauczyciele grup |
18. |
Udział w wycieczkach / akcjach związanych z tematyką
|
- „Wszystkie śmieci są nasze”- udział w akcji sprzątanie świata - „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort” -„Mydło lubi zabawę” - Światowy Dzień Mycia Rąk (15. X) -„Ruch to zdrowie” - Światowy Dzień Sportu (6. IV) -„Dbaj o przyrodę, o naszą Ziemię bo wielki w tobie potencjał drzemie” - happening ulicami miasta |
IX IX X
IV
IV |
Nauczyciele grup |
19. |
„Lekcja zdrowia” |
Przygotowanie prezentacji multimedialnej promującej zdrowie i bezpieczeństwo, dla dzieci przedszkolnych, rodziców oraz przyjaciół przedszkola |
V-VI |
Nauczyciele grup |
14. |
Szkolenia o tematyce: - Promocja Zdrowia-
|
Ubieganie się o Krajowy Certyfikat ŚSSPZ |
IX-VI |
koordynatorzy ds. promocji zdrowia |
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2023-2024
HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2023/2024
L.p |
Zadania |
Metody realizacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
1. |
Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
2. |
Opracowanie harmonogramu działań |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
3. |
Zachęcanie rodziców do włączenia się w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci |
Zamieszczanie artykułów, wskazówek, porad na gazetce informacyjnej dla rodziców i na stronie internetowej w zakładce PPZ |
IX –VI |
Nauczyciele grup |
4. |
Realizacja tematów kompleksowych, prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi
|
- zdobywanie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie zdrowego odżywiania - dostarczanie wiedzy o własnym organizmie i jego potrzebach - wyrabianie prawidłowych nawyków i przyzwyczajeń żywieniowych - przełamywanie barier w kontakcie z produktami nieznanymi, nowymi - rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu |
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
5. |
Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych |
„Praktyczne podpowiedzi, jak tłumaczyć dzieciom zasady zdrowego odżywiania” – szkolenie
Udział w warsztatach organizowanych przez Klub Zdrowego Przedszkolaka: - Żywienie na wagę zdrowia - Szkoła czystych rąk - Czyste powietrze wokół nas
-„Szkolenie z zakresu Zdrowego odżywiania” – z dietetykiem
-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych organizowanych na terenie miasta
- „Warzywne dziwolągi”- konkurs fotograficzny wspólny dla rodziców z dziećmi
- Konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców na plakat pt. „Dbam o zdrowie” |
IX –VI |
Nauczyciele grup |
6. |
Udział w spotkaniach z instytucjami:
|
- spotkanie z pracownikami Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Jaworznie -Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Jaworznie, - Kołem Gospodyń Wiejskich, - Hospicjum „HOMO HOMINI” w Jaworznie, - KMP w Jaworznie, |
wg planu |
Nauczyciele grup |
7. |
,,Kuchnia błotna” |
zbudowanie w ogrodzie przedszkolnym kuchni z materiałów pochodzących z recyklingu. |
IX |
Nauczyciele grup |
8. |
„Ścieżka pokoju” |
– budowanie makiety ścieżki umożliwiającej dzieciom samodzielne rozwiązywanie konfliktów w grupie. |
X |
Nauczyciele grup |
9. |
„Szwedzki stół” |
-samodzielne przygotowywanie przez dzieci kanapek na śniadanie |
1x w miesiącu |
Nauczyciele grup |
10. |
„Dr Witaminka” |
-słuchanie audycji dietetyka o zdrowym odżywianiu |
cyklicznie |
Nauczyciele grup |
11. |
,,Kompost w butelce” |
poznawanie sposobu działania kompostownika. |
IX |
Nauczyciele grup |
12. |
„Uspokajające słoiki” |
tworzenie uspokajających słoików z wykorzystaniem materiałów wtórnych, oleju, wody i barwników spożywczych (butelki sensoryczne). |
XII |
Nauczyciele grup |
13. |
„Karuzela chmur” |
opisywanie wyglądu chmur; nazywanie ich; poznawanie, jakie znaczenie mają różne kształty chmur dla nadchodzącej pogody; wykonanie makiety ilustrującej piętrowe ułożenie chmur na niebie. |
I |
Nauczyciele grup |
14. |
„Tropienie śladów” |
założenie stacji tropiącej w ogrodzie przedszkolnym. Identyfikowanie i rejestrowanie znalezionych śladów zwierząt (zapisywanie ich długości i szerokości oraz rysowanie w zeszytach terenowych). |
II |
Nauczyciele grup |
15. |
,,Woda źródłem energii |
poznawanie wody jako źródła energii odnawialnej, konstruowanie turbiny wodnej – obserwacja i próby wyjaśnienia jej działania. Wprowadzenie pojęcia „odnawialna energia”. |
III |
Nauczyciele grup |
15. |
„Sygnalizacja świetlna żywności” |
badanie różnych właściwości produktów spożywczych, odkrywanie składników odżywczych i ich wpływu na zdrowie; dostrzeganie różnic między żywnością naturalną a przetworzoną, klasyfikowanie żywności ze względu na jej właściwości. |
IV |
Nauczyciele grup |
16. |
„Dajemy śmieciom drugie życie |
konewka z plastikowej butelki” - konstruowanie konewki z plastikowej butelki i podlewanie roślin w ogrodzie przedszkolnym; poznawanie związków pomiędzy ilością śmieci produkowanych przez ludzkość, oszczędzaniem wody i ratowaniem świata natury; wykorzystanie deszczówki w ogrodnictwie jako sposobu na oszczędzanie wody. |
V |
Nauczyciele grup |
17. |
Przygotowanie deseru o „ekosystemie oceanu” |
wykonanie jadalnego eksperymentu. |
VI |
Nauczyciele grup |
18. |
Udział w wycieczkach / akcjach związanych z tematyką
|
- „Mam prawo do zdrowia”- Obchody Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka
- warsztaty w Geosferze,
- „Sprzątanie świata - Polska” = razem możemy więcej!
|
XI
III
IV |
Nauczyciele grup |
19. |
Szkolenia o tematyce: - Przedszkole Promujące Zdrowie |
- „Warsztaty online „STEAM-owe projekty w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” |
III-V |
koordynatorzy ds. promocji zdrowia |
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2022-2023
HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2022/2023
L.p |
Zadania |
Metody realizacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
1. |
Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
2. |
Opracowanie harmonogramu działań |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
3. |
Zachęcanie rodziców do włączenia się w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci |
– promowanie zdrowego stylu życia poprzez poszerzenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania się, ukazanie wartości zdrowia i potrzeby jego ochrony. - zakup książek, tablic demonstracyjnych, gier edukacyjnych oraz innych pomocy mających wpływ na ukazanie wartości zdrowia i potrzeby jego ochrony. |
IX –VI |
Nauczyciele grup |
4. |
Realizacja tematów kompleksowych, prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi
|
-promowanie zdrowego stylu życia - poszerzenie wiadomości na temat zasad bezpieczeństwa związanego z sytuacją epidemiologiczną, informacjami o tematyce profilaktyki chorób zakaźnych. |
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
|
Aranżacja Sali w sposób sprzyjający kulturalnemu spożywaniu posiłków |
-stwarzanie okazji do celebrowania posiłków, kulturalnego i spokojne ich spożywania połączonego z nauką posługiwania się sztućcami, a także umożliwianie komponowania posiłków np. umożliwienie dzieciom wyboru dodatków do pieczywa do śniadań z dostarczonych składników |
IX-VI |
Nauczyciele grup |
5. |
Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych |
Udział w realizacji programów: - Mam apetyt na zdrowie - Czyściochowe przedszkole - „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci. - Czyste powietrze wokół nas - Udział w projekcie – „Program wczesnej profilaktyki nadwagi i otyłości u dzieci przedszkolnych”organizowanego przez Sante Clinic, Poradnia Bałtycka oraz Centrum Kształcenia i Wdrożeń
-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych organizowanych na terenie miasta:
-„Śmieszne minki dla chłopczyka i dziewczynki” – dyniowy konkurs międzygrupowy - „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnych zawodach sportowych. -,,Opowiedz mi bajkę” – tworzenie księgi bajek terapeutycznych napisanych przez dzieci i ich rodziców - Konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców na plakat pt. „Mapa emocji mojego dziecka”
|
IX –VI
X
II
VI |
Nauczyciele grup |
|
„Zdrowo jem” |
- Przeprowadzenie warsztatów kulinarnych – samodzielne przygotowywanie zdrowych posiłków przez dzieci. Zachęcanie dzieci do zjadania warzyw, przypominanie o ich znaczeniu dla zdrowia, pobudzanie zmysłu smaku, węchu, wzroku przez samodzielne przygotowywanie i zjadanie ich
- zdobywanie odznak „Zdrowo się odżywiam”
- umożliwienie dzieciom stałego dostępu do wody pitnej w salach – realizacja programu „Mamo, tato, wolę wodę” |
X
V
na bieżąco |
|
6. |
„Mały ogrodnik” |
- Zorganizowanie w każdej grupie kącików do prowadzenia obserwacji i doświadczeń przyrodniczych związanych z hodowlą różnych roślin: fasoli, zbóż, ziół. |
III |
Nauczyciele grup |
7. |
„Bajki, bajeczki moje książeczki”-odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń, frustracji i agresji. |
– Promowanie zdrowego stylu życia i zdrowego odżywiania się poprzez kontakt dzieci z literaturą dziecięcą: opowiadaniami, bajkami, wierszami poruszającymi tematykę zdrowego odżywiania się: - „Na straganie” J. Brzechwa, - „Dla każdego coś zdrowego” W. Karaszewski, - „Warzywa" K. Roguski |
Cały rok
IX II IV |
Nauczyciele grup |
|
„Nietypowo ale zdrowo”- obchody wybranych świąt z kalendarza, których celem jest ukazanie wartości zdrowego odżywiania się.
|
- Dzień owoców i warzyw, - Dzień zdrowego śniadania, - Dzień zdrowych słodyczy, - Dzień wody, - Dzień mleka. |
15.10 08.11 08.03 22.03 01.06 |
Nauczyciele grup |
|
„Gimnastyka fajna sprawa dla nas wszystkich to zabawa” |
- wykorzystywanie różnorodnych metod służących zdobywaniu doświadczeń twórczych w zakresie ruchu, m.in: Ruch Rozwijający W. Sherborne, EPR D. Dziamskiej, edukacja kinezjologiczna P. Denisona, metoda M. Ch. Knillów |
1x na kwartaŁ IX,I,III |
Nauczyciele grup |
8. |
„Minki cytrynki” |
Rozwijanie odporności emocjonalnej dzieci. Wspieranie dzieci w rozróżnianiu i nazywaniu własnych uczuć i emocji, rozwijanie empatii, kształtowanie postawy sprawczości i odpowiedzialności za własne działania. |
1x na kwartał X,II,IV |
Nauczyciele grup |
|
„Na świeżym powietrzu sportowo i zdrowo” |
-„Dzień Pustej Sali" – przeprowadzenie zajęć poza budynkiem przedszkola np. na placu zabaw, boisku, w lesie |
16.06
|
Nauczyciele grup |
9. |
„Teatrzyk kamishibai” |
|
1x na Kwartał XI,II,V |
Nauczyciele grup |
|
„ Wiem i Ja”
|
|
01.02 |
Nauczyciele grup |
13. |
Udział w wycieczkach / akcjach związanych z tematyką
|
- „Wszystkie śmieci są nasze”- udział w akcji sprzątanie świata - „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort” -„Mydło lubi zabawę” - Światowy Dzień Mycia Rąk (15. X) -„Ruch to zdrowie” - Światowy Dzień Sportu (6. IV) -„Dbaj o przyrodę, o naszą Ziemię bo wielki w tobie potencjał drzemie” (22. IV) - happening ulicami miasta |
IX IX X
IV
IV |
Nauczyciele grup |
14. |
Szkolenia o tematyce: - Promocja Zdrowia-
|
|
IX-VI |
koordynatorzy ds. promocji zdrowia |
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2021-2022
HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2021/2022
L.p |
Zadania |
Metody realizacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
1. |
Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
2. |
Opracowanie harmonogramu działań |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
3. |
Zachęcanie rodziców do włączenia się w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci |
– prelekcje, pogadanki, spotkania dotyczące zagadnień związanych z rozwojem poznawczym oraz emocjonalno – społecznym u dzieci.
- zakup książek do biblioterapii, tablic demonstracyjnych, gier edukacyjnych oraz innych pomocy mających wpływ na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci
|
IX –VI |
Nauczyciele grup |
4. |
Realizacja tematów kompleksowych, prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi
|
-promowanie zdrowego stylu życia - poszerzenie wiadomości na temat zasad bezpieczeństwa związanego z sytuacją epidemiologiczną |
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
|
Modernizacja pionu żywieniowego – wzbogacanie infrastruktury kuchni |
- zakup nowych urządzeń – krajalnic, szatkownic, mieszalnika – służących przygotowywaniu „swojskich” potraw |
|
|
5. |
Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych |
Udział w realizacji programów: - Żywienie na wagę zdrowia - Czyściochowe przedszkole - „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci. - Czyste powietrze wokół nas
-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych organizowanych na terenie miasta:
-„Światowy Dzień Mycia Rąk”- grupowy konkurs na wiersz instruktażowy nt mycia rąk
- „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnych zawodach sportowych.
- „Przegoń wirusy” – międzygrupowy konkurs plastyczny |
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
|
Zmiana postaw żywieniowych dzieci |
- wprowadzenie samodzielnej formy przygotowywania przez dzieci śniadań - „szwedzkiego stołu”
- wprowadzenie odznak „Zdrowo się odżywiam”
- umożliwienie dzieciom stałego dostępu do wody pitnej w salach – realizacja programu „Mamo, tato, wolę wodę”
|
wg planu |
|
6. |
Zapoznanie dzieci z zasadami warunkującymi właściwe relacje społeczne |
- prowadzenie zajęć na temat: uświadamiania własnej osoby, budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych, kształtowania społecznie akceptowanych postaw, rozpoznawania i wyrażania emocji - zawieranie kontraktów grupowych, stosowanie systemów motywacyjnych - organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających podejmowaniu przez dzieci różnorodnych zabaw (tematycznych, muzycznych itp.)
|
wg planu |
Nauczyciele grup |
7. |
Odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń, frustracji i agresji. |
– zajęcia z elementami arteterapii dotyczące emocji, zachowań oraz budowania relacji społecznych w grupie - zabawy rozluźniające, relaksujące, ruchowe, niwelujące napięcie psychiczne,
|
IX |
Nauczyciele grup |
|
„Wiem to Ja”
|
- obchody Dnia Jamy Ustnej, -przestrzeganie bezwzględnej zasady nie dotykania ust, nosa, oka brudnymi rękami -przestrzeganie bezwzględnej zasady nie wkładania do ust zabawek, - poznanie zasad bezpiecznego noszenia maseczki -poznawanie etapów prawidłowego wycierania nosa i wyrzucania zużytej chusteczki do kosza |
12.09
Cały rok
Cały rok
X
Cały rok
|
Nauczyciele grup |
|
„Moje rączki” |
-zajęcia edukacyjne na temat zasad higieny rąk w warunkach obostrzeń sanitarnych - obchody Dnia Mycia Rąk, -Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych przedmiotów i roślin. |
IX
15.10
Cały rok |
Nauczyciele grup |
8. |
„Smacznie i zdrowo” |
-obchody „Dnia zdrowego śniadania” - wykorzystanie zdrowych produktów sezonowych do samodzielnego przygotowania łatwych potraw. - obchody Światowego Dnia Zdrowia, |
09.11
1x na kwartał 07.11 |
Nauczyciele grup |
|
„Jak trzeba dbać o czystość” |
- zabawy tematyczne w kąciku zabaw, kształtowanie nawyku poprawiania wyglądu ubrania. |
1x na kwartał
|
Nauczyciele grup |
9. |
„Moje oczka” |
|
1x w miesiącu |
Nauczyciele grup |
|
„ Wiem i Ja”
|
|
01.02 |
Nauczyciele grup |
10. |
„Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” – dyniowy konkurs międzygrupowy. |
-rozwijanie inwencji twórczej poprzez zachęcenie rodziców do współpracy |
X |
Nauczyciele grup |
11. |
„Relaksujący wypoczynek” |
- słuchanie utworów wybitnych polskich poetów związanych ze zdrowiem i higieną. |
1x w tygodniu |
Nauczyciele grup |
12. |
„Turniej wiedzy o zdrowiu” |
– quiz wiedzy n/t zasad higieny |
VI |
Nauczyciele grup |
13. |
Udział w wycieczkach / akcjach związanych z tematyką
|
- Sprzątanie świata
- „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort” |
IX
IX
|
Nauczyciele grup |
14. |
Szkolenia o tematyce: - Promocja Zdrowia-
|
-„Webinarium II: Pandemia a zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży. -„Webinarium III: Wpływ różnych form cyberprzemocy na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży - Joga, oddech, relaksacja - czyli jak uważnie i dobrze zatroszczyć się o siebie |
IX-VI |
koordynatorzy ds. promocji zdrowia |
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2020-2021
HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2020/2021
L.p |
Zadania |
Metody realizacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
1. |
Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
2. |
Opracowanie harmonogramu działań |
spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia |
IX |
zespół ds. promocji zdrowia |
3. |
Zachęcanie rodziców do włączenia się w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci |
Spotkania rodziców z dziećmi – wspólne przygotowanie zdrowych potraw, pogadanki połączone z zajęciami praktycznymi
|
IX –VI |
Nauczyciele grup |
4. |
Realizacja tematów kompleksowych, prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi |
-promowanie zdrowego stylu życia - poszerzenie wiadomości na temat zasad bezpieczeństwa związanego z sytuacją epidemiologiczną |
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
5. |
Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych |
Udział w realizacji programów: - Żywienie na wagę zdrowia - Czyściochowe przedszkole - „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci. - Czyste powietrze wokół nas
-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych organizowanych na terenie miasta:
-„Światowy Dzień Mycia Rąk”- grupowy konkurs na wiersz instruktażowy nt mycia rąk
- „Z komputerem za pan brat”- przedszkolny konkurs plastyczny
-„My zasady higieny znamy i o nasze ciała dbamy”- przygotowanie plakatu reklamującego higieniczny tryb życia - „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnych zawodach sportowych. - „Przegoń wirusy” – międzygrupowy konkurs plastyczny |
IX –VI
|
Nauczyciele grup |
6. |
„Higiena dawnej i dziś” |
- Spotkanie z Kołem Gospodyń Wiejskich |
wg planu |
Nauczyciele grup |
7. |
„Moje uszy i hałas” |
- Kino w przedszkolu, wspólne oglądanie prezentacji multimedialnej |
IX |
Nauczyciele grup |
|
„Wiem to Ja”
|
- obchody Dnia Jamy Ustnej, -przestrzeganie bezwzględnej zasady nie dotykania ust, nosa, oka brudnymi rękami -przestrzeganie bezwzględnej zasady nie wkładania do ust zabawek, - poznanie zasad bezpiecznego noszenia maseczki -poznawanie etapów prawidłowego wycierania nosa i wyrzucania zużytej chusteczki do kosza |
12.09 Cały rok
Cały rok
X Cały rok
|
Nauczyciele grup |
|
„Moje rączki” |
-zajęcia edukacyjne na temat zasad higieny rąk w warunkach obostrzeń sanitarnych - obchody Dnia Mycia Rąk, -Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych przedmiotów i roślin. |
IX
15.10
Cały rok |
Nauczyciele grup |
8. |
„Smacznie i zdrowo” |
-obchody „Dnia zdrowego śniadania” - wykorzystanie zdrowych produktów sezonowych do samodzielnego przygotowania łatwych potraw. - obchody Światowego Dnia Zdrowia, |
09.11
1x na kwartał 7.11 |
Nauczyciele grup |
9. |
„Jak trzeba dbać o czystość” |
- zabawy tematyczne w kąciku zabaw, kształtowanie nawyku poprawiania wyglądu ubrania. |
1x na kwartał
|
Nauczyciele grup |
10. |
„Moje oczka” |
|
1x w miesiącu |
Nauczyciele grup |
11. |
„ Wiem i Ja”
|
|
01.02 |
Nauczyciele grup |
12. |
„Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” – dyniowy konkurs międzygrupowy. |
-rozwijanie inwencji twórczej poprzez zachęcenie rodziców do współpracy |
X |
Nauczyciele grup |
13. |
„Relaksujący wypoczynek” |
- słuchanie utworów wybitnych polskich poetów związanych ze zdrowiem i higieną. |
1x w tygodniu |
Nauczyciele grup |
14. |
„Turniej wiedzy o zdrowiu” |
– quiz wiedzy n/t zasad higieny |
VI |
Nauczyciele grup |
15. |
Udział w wycieczkach / akcjach związanych z tematyką
|
- Sprzątanie świata
- „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort” |
IX
IX |
Nauczyciele grup |
16. |
Szkolenia o tematyce: - Promocja Zdrowia- Cyfrowy przedszkolak – wykorzystanie TIK w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych
|
- poznanie zagrożeń wynikających z niewłaściwego korzystania z mediów cyfrowych, rozwijanie bezpiecznych zainteresowań informatycznych dzieci w wieku przedszkolnym. |
IX-VI |
koordynatorzy ds. promocji zdrowia |
Strona: 1/2
- Strona: bieżąca1
- Strona: 2
- następna
- Przejdź na koniec